22 בינואר 2014

כביסה

דברים שאתגעגע אליהם #5 - מכונת כביסה בבית!
בהתחלה זה נשמע נחמד, יש מלא מכונות, אפשר לעשות את הכביסה בפעם אחת, אתה לא צריך לדאוג לתחזוקה שלהן. אבל לא, זה ממש לא נחמד!
אני אפילו לא יודעת ממה להתחיל, אז אתחיל מסדר הפעולות שאני צריכה לעשות בשביל לעשות כבסיה (זה כבר נשמע רע, לא?).

* התמונות בפוסט לא קשורות לכלום, סתם משתפת אותכם בדברים שצילמתי השבוע

צ'יבורשקה יצא לשלג

תחילה אני מפרידה לצבעוני ולבן, אבל זה גם הייתי עושה מקודם, רק שעכשיו אני גם מפרידה בין תחתונים וגרביים לשאר הכביסה (וגם אותם ממיינת ללבן וצבעוני) ושמה ברשת בשביל שחס ושלום לא יפלו לי לרצפה בחדר כביסה.
הרי אם היה נופל לי בבית, זה לא נורא, הרצפה נקייה (פחות או יותר), אבל שם זה מגעיל, כולם עם נעליים מבחוץ, כלבים נכנסים ואיכסוש!

מקרונים חמאת בוטנים ושוקולד מהמתכון הזה של נטלי

אז אחרי שמיינתי הכל ושמתי ב 3 סלים ענקים, אני מוכנה לרדת לחדר כביסה, לא!
אני צריכה לקחת מרכך (ששוקל טון) וגם סבון כביסה ודפים לתפיסת צבע (זה הדבר הזה למי שלא מכיר) וכרטיס למכונות וארנק (למקרה שנגמר הכסף בכרטיס) בקיצור עוד 3 קילו משקל לפחות. 
הכל אני צריכה לסחוב עליי, מבלי שיגע ברצפה, להמתין למעלית, לעבור במסדרון שבו יש דלת החוצה (קריר קצת) ולבסוף להגיע לחדר ולגלות שאין עגלה פנויה!


כיף לפתוח אתם את הבוקר

יש! נמצאה עגלה! עכשיו אפשר להתחיל באמת.
המטרה היא למצוא 4 מכונות (כן אני עושה 4) קרובות אחת לשניה, אין! לא נורא, שאלו יהיו הצרות שלי.
אחרי שמצאתי 4 מכונות וניקיתי כל אחת 5 דקות עם מגבונים (כביסה של אחרים זה איכסה) והוצאתי שיערות/כפתורים/גרביים וכד' שנשארו במכונה (לכן כל מכונה זה 5 דקות) אני יכולה לעשות כביסה בשקט במידה ולא שכחתי כלום בדירה.
שלחתי את הכביסה ואני עולה לי למעלה לחצי שעה בדיוק (אז להכין אוכל לא בא בחשבון - לא נשאיר תנור/גז דולקים) גם סופר לא בא בחשבון (לוקח לי 10 דקות כל כיוון) אז אני בעצם לא עושה כלום.

כשאני לא עושה כביסה אני מבשלת :)

אני יורדת שוב למטה, ומחפשת מייבש ריק, אבל לא כל מייבש בא בחשבון, יש 2 סוגים, אחד טוב ואחד לא (הלא טוב נמדד בזה שמאוד קשה לנקות אותו).
אז 4 המייבשים הטובים תפוסים (יש רק 4 כי לשאר האנשים המטונפים פה לא איכפת להשתמש במייבשים המלוכלכים).
הכי מעצבן שהם תפוסים, אבל סיימו כבר לעבוד, ז"א פשוט עוד לא באו לקחת את הכביסה.
אני ממתינה 5 דקות, 10 דקות, ב 15 דקות אני כבר על גבול של להוציא להם את הכביסה ולהניח על שולחן, אבל בדיוק באותו הרגעה מגיעה צרפתייה מעצבנת ולוקחת אותם  - כלבה!

כי אין פירה בלי שנייצל!

אז עכשיו אחרי שניקיתי את המייבש (זה לוקח דקה) אני יכולה בשקט לשים את הבגדים, וכשאני אומרת בשקט אני מתכונת ללהכניס מהמכונה לסל (רק שלא יפול משהו) להסיע את הסל עם העגלה למייבש ולהעביר אותם.
ועכשיו יש לי שעה בדיוק! אבל לא דקה יותר, רק שלא יוציאו לי את הבגדים לשולחן :)



התמכרתי לכוסברה

שוב יורדת למטה, לאסוף את הכביסה, עולה למעלה ועכשיו הכל כבר מאחורי!
ברור שאני מקפלת בבית! אני לא מאמינה שיש שם אנשים שמקפלים על השולחן....

הכי כיף להסתכל על השלג מהחדר החם

תסלחו לי על הקיטורים, איתן אומר שזה לא נורא כמו שאני חושבת שזה, אבל אני זאת שעושה את הכביסה :)
ועכשיו בכנות, זה אכן לא כיף כמו לעשות כביסה בבית! וזה באמת יותר עבודה, כל הלסחוב והלנקות כל מכונה כל פעם אבל נראה לי שמתרגלים, זה הכל בראש, אני פשוט צריכה לקחת את זה ביותר קלות ולקבל את זה שאם כל הטוב שיש לי בדירה החדשה צריך להיות גם משהו שהוא פחות טוב - אז שזה יהיה זה.

7 תגובות:

  1. תמיד חשבתי על כל הסחיבה והלחכות, וזה היה מספיק נורא.
    לא חשבתי בכלל על הג'יפה של אנשים אחרים במכונה (איחס! שערות!).
    נורא.

    השבמחק
    תשובות
    1. בעקרון יש מנקים שם כל הזמן שכל יום מנקים את המכונות, אבל מבחינתי ברגע שמישהו אחד השתמש בה לפני, אני חייבת לנקות.
      האנשים פה לא מנקים, אני והילה היחידות שמגיעות עם מגבונים :)

      מחק
  2. את קורעת! אני מתה (וגם על הבלוג אני מתה)!

    השבמחק
  3. הזכרת לי עכשיו חוויה דומה - לפני שנה ומשהו נקלענו לקופנהגן, בן זוגי ואני, וישנו בקאוצ'סרפינג אצל איזה בחור מקומי חביב מאוד. מה שנדהמנו לגלות עם ההגעה לדירתו זה שאין שם מקלחת (!!!#$%#$%)
    זה היה בניין ישן מאוד, במקור מגורי פועלים משנות ה-30, והמקלחות היו בבניין נפרד בחצר (נקיות, מתוקתקות והכל. אבל עדיין).
    עכשיו תארי לעצמך מי ירדה להתקלח בבוקר, גילתה ששכחה את המגבת והייתה צריכה לטפס חמש קומות בגרם מדרגות דני פתלתל.. (לא. לא הייתה שם מעלית).
    חוץ מזה - בלוג מקסים יש לך. כיף להכיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      האמת החוייה שלי עכשיו נשמעת ממש תענוג לעומת מה שהיה לכם :)

      מחק
    2. האמת שבסה"כ היה שם נפלא :) אפילו הכנו עוגיות חמאה דניות.

      מחק